چگونه از انگشتر مردانه زمرد نگهداری کنیم؟

مطالب مفید درباره سنگ های زینتی و جواهرات

خرید انگشتر نقره مردانه دست ساز


چگونه از انگشتر مردانه زمرد نگهداری کنیم؟

ا

نکات ضروری در نگهداری از انگشتر مردانه زمرد

انگشتر مردانه زمرد در مقابل‌ اسیدها مقاوم‌ می باشد و با مواد شوینده‌ مثل‌ آب‌ گرم‌ و صابون‌ مشکل خاصی ندارد، ولی در مقابل‌ حرارت‌ امکان‌ ترک‌ خوردن‌ آن‌ وجود دارد. لذا باید هنگام‌ حرارت‌ دادن‌ و یا سوار کردن‌ نگین دقت لازم را داشت. این گوهر کمیاب گوهری‌ شکننده‌ می باشد. بنابراین‌ هنگام‌ جا به ‌جا کردن‌ انگشتر مردانه زمرد باید نهایت‌ دقت‌ را داشت؛ چرا که اگر روی‌ سنگ‌ بیفتد ممکن‌ است‌ خرد شود. رنگ‌ سبز انگشتر زمرد در مقابل‌ نور طبیعی‌ و نور مصنوعی‌ و یا حرارت‌ تغییر نکرده و تقریبا پایدار می باشد. رنگ آن تا دمای ۵۰۰ درجه سلسیوس به احتمال زیاد تغییری نخواهد کرد. سیستم کریستالی این نگین هگزاگونال (شش وجهی) می باشد. این سنگ؛ طبعی سرد و خشک دارد. اکثر بلورهای این سنگ همانند یاقوت، ناخالصی ها و محتویات زیاد و گوناگونی از قبیل کانی های مهمان، مایعات، حباب های گاز و ترک های داخلی دارند که در صورت کثرت این محتویات مات می گردد. جالب است بدانید که این محتویات و ناخالصی ها عیوب به شمار نمی روند بلکه خود عاملی برای شناسایی سنگ اصل از نوع مصنوعی است.

انگشتر زمرد

ویژگی های مهم دیگر انگشتر زمرد

*رنگ: همانطور که قبلا ذکر گردید هر چه رنگ سبز این گوهر پررنگ تر و شدیدتر، سرزنده تر و غیر مات باشد ارزش آن چندین برابر می گردد. و اگر برعکس این قضیه باشد ینی مات و کدر باشد از قیمت نگین زمرد به خصوص انگشتر مردانه زمرد کاسته خواهد شد.

*وزن: زمرد اوزان متفاوتی دارد که وزن آن می تواند در قیمت گذاری سنگ زمرد تاثیر گذار خواهد بود.این سنگ اگر بیشتر از ۵۰ قیراط باشد هم قیمت الماس با همین قیراط است! در نتیجه وزن پارامتری اساسی در تعیین قیمت سنگ است.

*درخشندگی: این فاکتور که وابسته به نوع تراش انگشتر مردانه زمرد می باشد نیز همانند سایر سنگ های قیمتی دیگر روی قیمت آن تاثیر ویژه دارد به عنوان مثال اگر انگشتر مردانه زمرد رنگ با کیفیت و درخشندگی بالایی داشته باشد بی شک نمی توان بر روی آن قیمت گذاشت.

*شفافیت:گونه های بی عیب و پاک این گوهر معمولا کمیاب و بسیار گران بها می باشند. ناپاکی ها در سنگ زمرد ظاهری شبیه خزه یا شاخه های درخت دارا می باشند. بیشتر گونه های درشت، معایب و ترک هایی دارند و یا رنگ آنها دارای جلوه های ابری هستند.



می پسندم نمی پسندم

تعداد بازديد : 38

تاریخ انتشار: جمعه 24 آبان 1398 ساعت: 17:11

برچسب ها : ,,,,,,,,
نظر

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:










دوستان و همکاران

با مرجع گرافیک دوست شوید !

محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما تهران گراف قالب گراف
تمامی حقوق سایت و قالب برای((مطالب مفید درباره سنگ های زینتی و جواهرات)) محفوظ می‌باشد و هرگونه سؤاستفاده و کپی برداری پیگرد قانونی دارد | کپی رایت ۲۰۱۳
طراحی و سئو: تهران گراف ترجمه: قالب گراف